Czy na podstawie art. 30 ustawy o pracownikach samorządowych dyrektor powiatowego urzędu pracy ma prawo żądać od pracownika na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym informacji o podjęciu dodatkowej działalności?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Olender Magdalena
Odpowiedzi udzielono: 20 maja 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy na podstawie art. 30 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych dyrektor powiatowego urzędu pracy ma prawo żądać od pracownika na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym informacji o podjęciu dodatkowej działalności, ze wskazaniem formy zatrudnienia, zakresu czynności, wymiaru czasu pracy, przedmiotu umowy, pracodawcy, nazwy podmiotu na rzecz kogo wykonywane będą czynności?

Czy dyrektor powiatowego urzędu pracy ma prawo żądać i na jakiej podstawie od pracownika na stanowisku obsługowym - kierowca informacji o dodatkowym zatrudnieniu (ze względu na normy czasu pracy kierowcy)?

Czy podstawą przetwarzania ww. danych jest tylko zgoda pracownika?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX