Czy na podstawie art. 25 ustawy o rachunkowości możemy dokonywać poprawek bez stosowania zapisów czerwono-czarnych, skoro miesiąc jest w trakcie księgowania (nie jest zamknięty)?
PYTANIE
Prowadzimy księgi rachunkowe na podstawie programu komputerowego. Przed zamknięciem danego miesiąca dokonujemy analizy wprowadzonych dokumentów i zdarza się wyłapać błąd, np.: korekta na dowodach księgowych (poprawek dokonuje zawsze osoba, do której należy poprawiany zakres obowiązków) zarówno w treści, jak i w kwotach.
Czy na podstawie art. 25 ustawy o rachunkowości możemy dokonywać poprawek bez stosowania zapisów czerwono-czarnych, skoro miesiąc jest w trakcie księgowania (nie jest zamknięty)?
Czy zamknięcie list płac jest równoznaczne z zamknięciem miesiąca, np. pomylony numer zlecenia w kosztach (było 03.550, winno być 03.551; dla nas to jeszcze nie jest zamknięcie miesiąca od strony kosztów)?
Zdaniem programistów poprawek możemy dokonywać tylko na podstawie art. 25 ustawy o rachunkowości.
Czy jest ustawowo ustalany termin zamykania ksiąg bez możliwości poprawek?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX