Czy na liście obecności pracownicy powinni oznaczać wyjście w celach związkowych na oddelegowania stałe i doraźne?
PYTANIE
Zgodnie z zakładowym układem zbiorowym pracy "Posiedzenia zarządów zakładowych organizacji związkowych oraz walne zebrania delegatów i członków odbywają się po godzinach pracy, a w razie gdyby to nie było możliwe – to w godzinach pracy i wówczas udział w tych czynnościach jest traktowany jako czas pracy".
Czy pracownicy mają oznaczać wyjście w celach związkowych na oddelegowania stałe i doraźne na liście obecności, np. w dniu 12 sierpnia br. pracownik w godzinach od 12.00-13.00 miał oddelegowanie stałe czy powinien oznaczyć, że przyszedł do pracy na 7.00 wyszedł o 12.00, w godzinach 12.00-14.00 miał oddelegowanie, a potem wrócił 14.00 i był w pracy do 15.00?
Czy nie ma konieczności zaznaczania tego na liście obecności i wystarczy, że wpisze, że był w pracy od 7.00 do 15.00?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX