Czy musimy przejść całą procedurę dotyczącą złożenia reklamacji, tj. złożyć reklamację i jednocześnie uiścić opłatę w wysokości 2 zł, o czym mowa w art. 273 pr.wod., a potem czekać na jej zwrot?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Antoniak Joanna
Odpowiedzi udzielono: 19 kwietnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Artykuł 279a ustawy z 20.07.2017 r. Prawo wodne (Dz.U. z 2018 r. poz. 2268) – dalej pr.wod. mówi, że nie wnosi się opłaty za usługi wodne, jeżeli ta opłata nie przekracza 20 zł oraz, że w takim przypadku podmiotowi obowiązanemu do ponoszenia opłaty nie przekazuje się informacji, o której mowa w art. 271 ust. 1 lub 272 ust. 17 albo 22 lub w art. 275 ust. 13. Jako firma podlegamy pod opłatę stałą z tytułu art. 271 ust. 1 pkt 3 (odprowadzanie wód opadowych do wód). Wody Polskie przesłały nam informację roczną ustalającą wysokość opłaty stałej za usługi wodne. Wysokość opłaty stałej ustalono na kwotę 2,00 zł (dwa złote).

Czy musimy przejść całą procedurę dotyczącą złożenia reklamacji, tj. złożyć reklamację i jednocześnie uiścić opłatę w wysokości 2 zł, o czym mowa w art. 273 pr.wod., a potem czekać na jej zwrot?

Czy można załatwić to w jakiś inny sposób?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX