Czy musimy prowadzić ewidencję wykorzystanych kubeczków oraz woreczków foliowych, uiszczać opłaty do Urzędu Marszałkowskiego, prowadzić ewidencję i zrobić sprawozdanie za rok 2023 oraz dokonać zmiany we wpisie BDO?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 29 grudnia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W zakładzie produkcyjnym funkcjonuje stołówka pracownicza wraz z kuchnią. Posiłki przygotowywane są na miejscu i wydawane pracownikom. Na dzień dzisiejszy stołówka jest darmowa i od pracowników nie jest pobierana żadna opłata. Na stołówce wydawane są dania ciepłe, bułki oraz herbata. Bułki zapakowane są w woreczki foliowe, a herbata w kubeczkach plastikowych.

Czy w związku z tym, podlegamy pod przepisy dotyczące produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych?

Czy musimy prowadzić ewidencję wykorzystanych kubeczków oraz woreczków foliowych, uiszczać opłaty do Urzędu Marszałkowskiego, prowadzić ewidencję i zrobić sprawozdanie za rok 2023 oraz dokonać zmiany we wpisie BDO (który dział, tabela)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX