Czy można zmienić formę wydanego zaświadczenia z elektronicznej na papierową?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Zygmunt Łukasz
Odpowiedzi udzielono: 27 marca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Wnioskodawca złożył za pomocą serwisu ePUAP wniosek o zaświadczenie o braku planu miejscowego wraz z opłatą skarbową. Zaznaczył przy tym, że zaświadczenie uzyskać chce w formie elektronicznej na skrzynkę ePUAP. Po wysłaniu zaświadczenia w formie elektronicznej z podpisem zaufanym wnioskodawca wystąpił do urzędu z prośbą o przesłanie wskazanego wyżej zaświadczenia również Pocztą Polską wraz z tradycyjnymi pieczęciami na zaświadczeniu. Urząd nie ma systemu EZD, który zarządza obiegiem dokumentów w urzędzie.

Czy urząd jest zobowiązany do wydania ponownie tego samego zaświadczenia, ale w formie tradycyjnej opatrzonego pieczęciami urzędowymi?

Czy zaświadczenie uważa się za wydane w formie elektronicznej i gdy wnioskodawca chcę uzyskać zaświadczenie w formie tradycyjnej to musi złożyć ponownie wniosek?

Czy urząd może potwierdzić zgodność kopii z dokumentem elektronicznym i pobrać opłatę skarbową za zgodność z oryginałem?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX