Czy można zmienić formę wydanego zaświadczenia z elektronicznej na papierową?
PYTANIE
Wnioskodawca złożył za pomocą serwisu ePUAP wniosek o zaświadczenie o braku planu miejscowego wraz z opłatą skarbową. Zaznaczył przy tym, że zaświadczenie uzyskać chce w formie elektronicznej na skrzynkę ePUAP. Po wysłaniu zaświadczenia w formie elektronicznej z podpisem zaufanym wnioskodawca wystąpił do urzędu z prośbą o przesłanie wskazanego wyżej zaświadczenia również Pocztą Polską wraz z tradycyjnymi pieczęciami na zaświadczeniu. Urząd nie ma systemu EZD, który zarządza obiegiem dokumentów w urzędzie.
Czy urząd jest zobowiązany do wydania ponownie tego samego zaświadczenia, ale w formie tradycyjnej opatrzonego pieczęciami urzędowymi?
Czy zaświadczenie uważa się za wydane w formie elektronicznej i gdy wnioskodawca chcę uzyskać zaświadczenie w formie tradycyjnej to musi złożyć ponownie wniosek?
Czy urząd może potwierdzić zgodność kopii z dokumentem elektronicznym i pobrać opłatę skarbową za zgodność z oryginałem?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX