Czy można zaniechać opisywania faktur w formie papierowej, jeżeli dokonuje tego księgowy program archiwizujący dokumenty?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Leszczyńska-Trochonowicz Dagmara
Odpowiedzi udzielono: 5 grudnia 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma ma zamiar wprowadzić skanowanie faktur z jednoczesnym wprowadzaniem skanu do specjalnego programu archiwizującego dokumenty, w którym to programie odpowiedni pracownicy będą dodawać opisy merytoryczne faktur, a następnie prezes dokona zatwierdzenia, czyli akceptu faktury do zapłaty, i prześle do zaksięgowania do księgowości. Oryginały faktur będą archiwizowane w sekretariacie, wpięte w kolejności skanowanych dokumentów. Dekrety na fakturach kosztowych, będą dopisywane w programie, który archiwizuje dokumenty. Następnie faktura będzie księgowana w systemie finansowo-księgowym bez wydruku faktury w księgowości. Tak więc, w firmie będzie się znajdował oryginał faktury w archiwum, na którym nie będzie żadnych adnotacji oprócz nr wpływu do firmy.

Czy taki stan rzeczy jest prawidłowy, jeżeli chodzi o przepisy prawa ustawy o rachunkowości?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX