Czy można "zamienić" uszkodzony towar zabierając go od klienta i dając w zamian towar pełnowartościowy, jednak nie identyczny?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Niedźwiedzka Małgorzata
Odpowiedzi udzielono: 16 października 2008 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Osoba fizyczna prowadząca działalność (PKPiR) stwierdziła w trakcie inwentaryzacji, że część towarów handlowych jest uszkodzona, częściowo zalana, częściowo przeterminowana.

Czy przedstawiciel handlowy z firmy dostawcy może "zamienić" uszkodzony towar zabierając go od klienta i dając w zamian towar pełnowartościowy, jednak nie identyczny (np. zamiast batonów cukierki czekoladowe)?

Przedstawiciel "wydaje" towar ze swojej puli towarów reklamowych, które dostaje od dostawcy celem przekazywania klientom w celach reprezentacji czy też reklamy.

Wymiana towaru byłaby zgodna co do wartości.

Czy w tej sytuacji przedsiębiorca może wykreślić z ewidencji magazynowej oddany uszkodzony towar i wprowadzić pełnowartościowy otrzymany od przedstawiciela na podstawie np. jakiegoś protokołu wymiany towaru pomiędzy przedsiębiorcą a przedstawicielem?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX