Czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wartość zniszczonego (uszkodzonego) towaru, jeżeli nie istnieje żaden protokół jego uszkodzenia?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 20 sierpnia 2009 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Firma wymienia klientowi towar wcześniej zakupiony na nowy z powodu uszkodzenia towaru, prawdopodobnie w transporcie. Towar zostaje wysyłany do klienta firmą kurierską bez wad, po dostarczeniu do kontrahenta czasami zdarza się, że klient składa reklamacje na towar. Wówczas firma, by nie stracić klienta, wymienia mu towar na nowy. Towary takie zdejmujemy z magazynu na Wz i uznajemy za koszt podatkowy. Nie zawsze da się nam udowodnić firmie transportowej, że jest to jej wina.
Czy takie zdarzenie można uznać za koszty uzyskania przychodów, jeżeli nie mamy żadnego protokołu uszkodzenia towaru?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX