Czy można żądać zwrotu podatku pobranego od odszkodowań i rekompensat związanych z programem dobrowolnych odejść?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 6 kwietnia 2023 r.
Autor odpowiedzi: Różycki Karol
Odpowiedzi udzielono: 5 stycznia 2017 r.

PYTANIE

W dniu 31 marca 2014 r. zawarłam porozumienie o rozwiązaniu stosunku pracy w ramach programu dobrowolnych odejść z pracodawcą, Pocztą Polską, na mocy porozumienia stron, zgodnie z regulaminem IV Edycji Programu Dobrowolnych Odejść w Poczcie Polskiej S.A w związku z redukcją zatrudnienia w 2014 r. W rozszerzonym zaświadczeniu o zarobkach za 2014 r. widnieją kwoty: odszkodowanie z PDO 8287,04 zł, rekompensata z PDO 12430,56 zł, odszkodowanie z przyczyn niedotyczących pracownika PDO 12430,56 zł. Od całej kwoty brutto 33.148,16 zł został potrącony podatek w wysokości 5900 zł, na konto wypłacono mi kwotę 27.248,16 zł. Wszystkie te kwoty zostały ujęte w PIT-11 za 2014 r.

Czy mogę skorygować zeznanie za 2014 r. i zażądać do zwrotu różnicy nadpłaconego podatku, ponieważ wolne od podatku są odszkodowania (8287,04 zł) i rekompensaty (12430,56 zł) przy dobrowolnym odejściu z pracy i skorzystaniu z porozumienia z pracodawcą?

Jakie dokumenty jeszcze należy złożyć do urzędu skarbowego?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX