Czy można żądać wyłączania organu w sprawie strony, która uporczywie składa kolejne wnioski w rozstrzygniętych już sprawach?
PYTANIE
Czy Ośrodek Pomocy Społecznej może zwrócić się do instytucji wyższego szczebla o wyłączenie z postępowania i z prośbą o przeprowadzenie go przez inny ośrodek w sytuacji borykania się od ponad sześciu lat z klientem uporczywie składającym wnioski o przyznanie mu usług opiekuńczych oraz DPS?
Klient nie wskazuje adresu swojego pobytu, nie ma z nim innego kontaktu jak telefoniczny, odbiera korespondencje do niego kierowaną na podany adres korespondencyjny. Otrzymuje w wyniku postępowań decyzje odmowne, zaskarżane następnie w SKO, utrzymywane najczęściej w mocy, zaskarżane następnie do WSA. Swoje niezadowolenie z decyzji obsługi w MOPS klient wyraża w kolejnych pismach do instytucji na poziomie wojewódzkim i ogólnokrajowym. Biorąc pod uwagę, że klient stracił już zaufanie do naszej instytucji, a my również nie widzimy rozwiązania tej sytuacji zasadna byłaby być może zmiana organu prowadzącego postępowanie.
Gdzie i do kogo możemy się zwrócić o wsparcie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX