Czy można wystawić fakturę bez zwrotu paragonu przez nabywcę?
PYTANIE
Podatnik (czynny VAT) prowadzi sklep internetowy i sprzedaje swoje towary m.in. na Allegro. Sprzedał towar na paragon i wysłał paragon listem poleconym na adres podany na Allegro. Okazało się, że klientka zmieniła miejsce zamieszkania, list z paragonem odebrała sąsiadka (na starym miejscu zamieszkania), a klientka chce otrzymać fakturę, ponieważ musi zakup rozliczyć z Urzędem Skarbowym. Klientka jest obłożnie chora, nie jest w stanie dostarczyć Podatnikowi paragonu zakupu i oczekuje na fakturę. Podatnik chce pomóc klientce, ale ma wątpliwości, czy sam nie narazi się na problem, bo po wystawieniu faktury nie będzie dysponował paragonem. Z kolei jeżeli nie wystawi faktury narazi na szwank swoją reputację na Allegro (otrzyma negatywny komentarz).
Czy może wystawić fakturę i dołączyć do kopii faktury treść e-maila od klientki zamiast paragonu i potraktować sytuacji jako wyjątkową?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX