Czy można wybrać jakie partie faktur wysłać do swojego klienta elektronicznie, a jakie papierowo?
PYTANIE
Podatnik X wystawia faktury sprzedaży i faktura wraz z dostawą towarów jest dostarczana w formie papierowej do klienta. Dla niektórych klientów dodatkowo na prośbę klienta wysyłamy fakturę mailem lub pocztą np. do centrali klienta.
Czy takie działanie jest dopuszczalne?
W przypadku wystawienia faktury korygującej jest taka faktura wysyłana mailowo do klienta.
Czy podatnik X może stosować takie rozwiązanie, że jedna część faktur jest wysyłana w formie papierowej, a druga część faktur (tj. faktura korygująca) jest wysyłana tylko drogą mailową?
Jeśli podatnik X chciałby zawrzeć porozumienie ws akceptacji wysyłki faktur droga elektroniczną to może dotyczyć to tylko pewnej partii faktur a nie wszystkich wystawionych w danym okresie rozliczeniowym?
Ewentualne podpisanie porozumienia na wysyłkę faktur drogą elektroniczną wtedy będzie oznaczało, że każda faktura wystawiona na klienta Y musi zostać wysłana elektronicznie, bez opcji papierowo?
Czy podatnik X ma prawo wyboru jakie partie faktur chce wysłać elektronicznie, a jakie papierowo do swojego klienta Y?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX