Czy można wstrzymać zasiłek stały, gdy świadczeniobiorca nie posiada telefonu i nie można się z nim skontaktować celem aktualizacji wywiadu?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 października 2023 r.
Odpowiedzi udzielono: 3 sierpnia 2021 r.
PYTANIE
Aktualizacja wywiadu z osobą pobierającą zasiłek stały.
Zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z osobą pobierającą stałe świadczenia co 6 m-cy powinno przeprowadzić się wywiad środowiskowy, aktualizację.
W związku z wprowadzonym stanem epidemii według przepisów COVID-19 (art. 15o, art. 15o ust. 1a) wywiad ten można przeprowadzić, np. telefonicznie.
Co zrobić z świadczeniobiorcą, który nie posiada telefonu i nie mogę się z nim skontaktować i zastać go w domu?
Co w takim przypadku zrobić?
Czy można wstrzymać zasiłek stały, gdy świadczeniobiorca nie posiada telefonu i nie można się z nim skontaktować celem aktualizacji wywiadu, biorąc pod uwagę przepisy ustawy o pomocy społecznej i ustawy COVID-19?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX