Czy można wstrzymać zasiłek stały, gdy świadczeniobiorca nie posiada telefonu i nie można się z nim skontaktować celem aktualizacji wywiadu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 października 2023 r.
Autor odpowiedzi: Tyra Bożena
Odpowiedzi udzielono: 3 sierpnia 2021 r.

PYTANIE

Aktualizacja wywiadu z osobą pobierającą zasiłek stały.

Zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z osobą pobierającą stałe świadczenia co 6 m-cy powinno przeprowadzić się wywiad środowiskowy, aktualizację.

W związku z wprowadzonym stanem epidemii według przepisów COVID-19 (art. 15o, art. 15o ust. 1a) wywiad ten można przeprowadzić, np. telefonicznie.

Co zrobić z świadczeniobiorcą, który nie posiada telefonu i nie mogę się z nim skontaktować i zastać go w domu?

Co w takim przypadku zrobić?

Czy można wstrzymać zasiłek stały, gdy świadczeniobiorca nie posiada telefonu i nie można się z nim skontaktować celem aktualizacji wywiadu, biorąc pod uwagę przepisy ustawy o pomocy społecznej i ustawy COVID-19?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX