Czy można własnego pracownika zatrudnić na umowę zastępstwo, skoro ustawa o pracownikach samorządowych nie pozwala na powierzenie wykonywania innej pracy pracownikowi na okres dłuższy niż 3 miesiące?
PYTANIE
Naczelnik zatrudniony w starostwie powiatowym będzie szedł na urlop bezpłatny trwający około 1,5 roku.
Czy można własnego pracownika zatrudnić na umowę zastępstwo, skoro ustawa o pracownikach samorządowych nie pozwala na powierzenie wykonywania innej pracy pracownikowi na okres dłuższy niż 3 miesiące?
Obecnie pracownik ten ma umowę na czas nieokreślony, ma inne stanowisko i inny zakres obowiązków, niż wspomniany wcześniej naczelnik.
Jak rozwiązać problem powierzenia obowiązków, jeżeli osoba zastępująca naczelnika ma być naszym pracownikiem, ale ma otrzymywać jedną pensję (adekwatną do nowego stanowiska) i swój roboczy czas przeznaczać tylko i wyłącznie na obowiązki naczelnika?
Tzn. przez ten czas nie będzie świadczył pracy na swoim obecnym stanowisku.
Czy może być tak, że stanowisko naczelnika nie będzie obsadzone, a będzie tylko zastępca naczelnika ze zwiększonym zakresem obowiązków i wówczas będzie miał wypłacany dodatek specjalny?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX