Czy można uznać za koszt uzyskania przychodu wydatki poniesione w związku z wynajęciem pokoju dla pracownika, który w umowie jako miejsce pracy ma podaną siedzibę firmy oraz teren całego kraju?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 9 września 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy można uznać za koszt uzyskania przychodu wydatki poniesione w związku z wynajęciem pokoju dla pracownika, który w umowie jako miejsce pracy ma podaną siedzibę firmy oraz teren całego kraju?

Czy taki wyjazd może być uznany za delegację służbową?

Firma zatrudnia pracowników na podstawie umowy o pracę, w której jest adnotacja o miejscu wykonywania pracy w siedzibie firmy i na terenie całego kraju. Wspomniani pracownicy mieszkają daleko od siedziby firmy, by zaoszczędzić ich czas i ograniczyć koszty dojazdu, pracodawca wynajmuje im kwaterę prywatną, i na podstawie faktury opłaca te noclegi.

Czy faktura za takie noclegi stanowi podatkowy koszt uzyskania przychodu?

Czy w związku z zaistniałą sytuacją wystąpi u pracowników nieodpłatne świadczenie, które powinno być opodatkowane i oskładkowane?

Czy ma tu znaczenie, czy te noclegi są w miejscowości gdzie jest siedziba firmy, czy w jej pobliżu?

Czy pracownik, któremu pracodawca płaci za ww. noclegi, może korzystać z podwyższonych kosztów uzyskania?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX