Czy można ująć w kosztach całość wydatków na zaniechaną inwestycję?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 2 sierpnia 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Przedsiębiorstwo komunalne, której właścicielem jest gmina w 2016 r. rozpoczęła projekt. Do 2022 r. poniosła koszty zezwoleń i projektu na łączną kwotę 140.000 zł. W 2022 r., ze względu na okres, który minął, musieli zaktualizować projekt. Koszt wyniósł 100.000 zł. Koszty poniesione mają być dużo wyższe i gmina dostała na projekt dofinansowanie. Dlatego spółka sprzedała projekt do gminy, która będzie kontynuować inwestycję. Problem polega na tym, że spółka sprzedała projekt za 100.000 zł (kwota aktualizacji projektu) z dopiskiem nr faktury tej z 2022 r. Wygląda to tak naprawdę na refakturę.

Czy bezpieczne będzie wrzucenie całych kosztów poniesionej inwestycji w koszty podatkowe, jeżeli nie pokrywają kosztów całej inwestycji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX