Czy można skorzystać z ulgi termomodernizacyjnej, jeśli właścicielem urządzeń jest gmina?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 28 lutego 2020 r.
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 24 września 2019 r.

PYTANIE

Jako mieszkaniec uczestniczyłem w projekcie realizowanym przez moją gminę polegającym pt.: rozwój odnawialnych źródeł energii w celu redukcji emisji dwutlenku węgla, zwiększenie poziomu produkcji energii z odnawialnych źródeł energii oraz obniżenie kosztów energii elektrycznej i cieplnej w gospodarstwach domowych zlokalizowanych na terenie Gminy Sędziszów Małopolski. Jako mieszkaniec do projektu wniosłem 30% wkładu wartości instalacji np. instalacja fotowoltaiczna,projekt realizowany w latach 2018-2019. Zgodnie z zawartymi umowami pomiędzy mieszkańcami a gminą, gmina jako główny wykonawca (przy pomocy wyłonionego w przetargu podwykonawcy) zamontuje na budynkach mieszkańców instalacje. Zamontowane w ramach projektu urządzenia i instalacje przez okres 5 lat od zakończenia projektu stanowić będą własność sminy i przez ten czas zostaną użyczone do bezpłatnego użytkowania właścicielom/współwłaścicielom/użytkownikom nieruchomości. Gmina, na nasze żądanie (osób fizycznych), wystawia faktury na wpłaty jako zaliczki bowiem zgodnie z zawartymi umowami zakończenie dostawy nastąpi dopiero po 5 latach kiedy to otrzymamy je na własność (tak wynika z interpretacji gminy, 0111-KDIB3-2.4012.147.2017.2.MN).

Czy w takiej sytuacji mogę skorzystać z ulgi termomodernizacyjnej za 2019 r., przy założeniu że wpłaty dokonałem w 2019 r.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX