Czy można rozwiązać umowę z pracownikiem z powodu długotrwałej nieobecności?
PYTANIE
Pracownik po wykorzystaniu okresu zasiłkowego otrzymał z ZUS decyzję o przyznaniu świadczenia rehabilitacyjnego na 1 miesiąc. Jednocześnie z uwagi na zmiany w przepisach z powodu pandemii, po złożeniu przez pracownika wniosku o kontynuację termin świadczenia został wydłużony o 3 miesiące.
Czy możemy w takim przypadku rozwiązać umowę z pracownikiem z powodu długotrwałej nieobecności?
Jaką datę rozwiązania przyjąć, jeżeli rozwiązanie umowy zostanie wysłane pocztą? Czy w tym przypadku również brak odbioru pisma przez pracownika jest równoznaczny z brakiem rozwiązania umowy, aż do czasu ustania stanu epidemii? Czy wysłanie rozwiązania umowy kurierem będzie skuteczne nawet w przypadku braku odbioru pisma przez pracownika?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX