Czy można rozwiązać umowę o pracę z powodu mienia pracodawcy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kamińska Agata
Odpowiedzi udzielono: 27 listopada 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownikowi został przydzielony samochód służbowy, który wynajmuje dodatkowo od spółki do celów prywatnych. Umowa najmu, zawiera zapis, iż w razie odebrania pracownikowi samochodu na podstawie Regulaminu Użytkowania Samochodów w Spółce – umowa najmu ulega automatycznemu rozwiązaniu. Regulamin zawiera również zapis, że samochód służbowy może zostać odebrany decyzją zarządu spółki.

W związku z tym, że pracownik spółki od 2 miesięcy przebywa na zwolnieniu lekarskim, zarząd podjął decyzję o odbiorze mu samochodu służbowego, którą zamierza doręczyć podwładnemu przesyłką za potwierdzeniem odbioru, wyznaczając jednocześnie pracownikowi termin do skontaktowania się celem umożliwienia odebrania samochodu służbowego przez innego pracownika spółki.

Czy w razie braku kontaktu pracownika ze spółką w wyznaczonym terminie, spółka będzie uprawniona do rozwiązania umowy o pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia (z winy pracownika) z powodu przywłaszczenia mienia pracodawcy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX