Czy można przyznać dodatek za realizację dodatkowych obowiązków?
PYTANIE
Jesteśmy urzędem gminy. W związku z powodziami od 21 mają 2019 r. został ogłoszony stan pogotowia powodziowego a od 22 maja alarm przeciwpowodziowy, ktore trwaly do 25 mają 2019 r. Oprócz osoby zajmującej się zgodnie z umową zarządzaniem kryzysowym, zostali skierowani do dyżurua przy telefonie i ewentualnego odebrania telefonu oraz odbierania wiadomości e-mail pracownicy zajmujący się zupełnie innymi obowiazkami np. wydający decyzję administracyjne o warunki zabudowy. Chcemy im zapłacić za czas związany z wykonywaniem tych dodatkowych zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym. Czy można stworzyć zarządzenie powołać te osoby do wykonywania obowiązków dotyczących zarządzania kryzysowego, określić stawkę wynagrodzenia za każdą godzinę i w ten sposób im wynagrodzic? Skoro oni wykonują obowiązki niewynikające z umowy o pracę to czy to będą godziny nadliczbowe?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX