PYTANIE
W czerwcu firma dokonała sprzedaży eksportowej do Ukrainy na ponad 40.000 USD. Mamy komplet dokumentów, które uzasadniają zastosowanie w deklaracji VAT stawki 0%. W lipcu klient zgłosił reklamację ilościową (4 pary) i przesłał do nas specyfikację braków oraz notę kredytową na 18 USD. Klient jest dla nas ważny, więc pomimo wątpliwości zaakceptujemy roszczenie, klient zapłaci o tę kwotę mniej.
Czy jesteśmy w tej sytuacji zobligowani wystawić fakturę korygującą eksportową?
Czy taka ewentualna korekta musi być zgłoszona w urzędzie celnym?
Czy musi być podpisana przed klienta?
Dla tak niewielkiej kwoty uważamy te działania za nadmiernie praco i czasochłonne.
Czy zatem można pomniejszyć należność od klienta na podstawie noty nie wystawiając faktury korygującej?
ODPOWIEDŹ
Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?