Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Styczyński Rafał
Odpowiedzi udzielono: 29 lipca 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W czerwcu firma dokonała sprzedaży eksportowej do Ukrainy na ponad 40.000 USD. Mamy komplet dokumentów, które uzasadniają zastosowanie w deklaracji VAT stawki 0%. W lipcu klient zgłosił reklamację ilościową (4 pary) i przesłał do nas specyfikację braków oraz notę kredytową na 18 USD. Klient jest dla nas ważny, więc pomimo wątpliwości zaakceptujemy roszczenie, klient zapłaci o tę kwotę mniej.

Czy jesteśmy w tej sytuacji zobligowani wystawić fakturę korygującą eksportową?

Czy taka ewentualna korekta musi być zgłoszona w urzędzie celnym?

Czy musi być podpisana przed klienta?

Dla tak niewielkiej kwoty uważamy te działania za nadmiernie praco i czasochłonne.

Czy zatem można pomniejszyć należność od klienta na podstawie noty nie wystawiając faktury korygującej?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?