Czy można połączyć ogólne zagadnienia dotyczące pracy biurowej z zasadami organizacji pracy z komputerem poprzez opracowanie jednej instrukcji?
PYTANIE
Czy można przyjąć za akceptowalny prawnie poniższy tok postępowania przy opracowaniu i wdrożeniu Ogólnej Instrukcji BHP przy pracy biurowej z monitorem ekranowym?
Zespół opracowujący w/w instrukcję składa się z dwóch specjalistów ds. BHP oraz kierownika działu BHP. Rolą specjalisty ds. BHP jest implementacja do Instrukcji obowiązujących przepisów prawnych, norm oraz podpis w pozycji "opracowujący", Kierownik działu BHP składa podpis w pozycji "zatwierdził'.
Czy tak wydana Instrukcja, po zapoznaniu pracowników podczas instruktażu na stanowisku pracy z jej treścią przez kierownika działu, będzie mieć moc prawną?
Chcemy uniknąć tworzenia kilku kopi tej samej instrukcji dla każdego działu oddzielnie ze względu na podpisy różnych kierowników w pozycji "zatwierdził". Pracodawca przenosi obowiązek w tym zakresie na podwładne osoby.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX