Czy można odstąpić od umowy zawartej przez telefon na odległość poza lokalem przedsiębiorcy?
PYTANIE
W dniu 09.02.2023 r. jako dyrektor szkoły zawarłem telefonicznie umowę z przedstawicielem Powszechnego Katalogu Internetowego S.C. na świadczenie usług. Jednakże po przeanalizowaniu i przemyśleniu decyzji doszedłem do wniosku, iż taka umowa nie jest mi potrzebna. W dniu 20.02.2023 r. napisałem oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość poza lokalem przedsiębiorstwa i wysłałem na adres e-mail firmy oraz dodatkowo w formie papierowej pocztą. W dniu 24.02.2023 r. otrzymałem odpowiedź, że zgodnie z Ogólnymi Warunkami termin na odstąpienie umowy wynosi 5 dni od daty jej zawarcia i termin ten został przekroczony. W związku z tym rezygnacja jest bezzasadna i umowa pozostaje w mocy.
Czy mogłem odstąpić od umowy zawartej telefonicznie w podanym przeze mnie terminie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX