Czy można odrębnie fiskalizować otrzymaną zaliczkę w miesiącu jej otrzymania, a dopłatę do zmówienia w miesiącu dostawy i wysłać razem z towarem dwa paragony - jeden na zaliczkę a drugi na dopłatę?
PYTANIE
Podatnik prowadzi wysyłkową sprzedaż towarów. Klienci (osoby fizyczne) składając internetowo zamówienie na dany towar dokonując wpłaty na rachunek bankowy sprzedawcy należność w formie zaliczki (niekiedy wpłata stanowi 100 % wartości nabywanego towaru, a są też takie zaliczki które stanowią poniżej 100% wartości nabywanego towaru). Najczęściej przyjęte zamówienie oraz otrzymana zaliczka odbywa się w jednym miesiącu, a dostawa i ewentualna dopłata różnicy odbywa się w następnym miesiącu lub jeszcze w dalszym okresie.
Czy można odrębnie fiskalizować otrzymaną zaliczkę w miesiącu jej otrzymania, a dopłatę do zmówienia w miesiącu dostawy i wysłać razem z towarem dwa paragony jeden na zaliczkę a drugi na dopłatę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX