Czy można nie prowadzić ewidencji magazynowej w sytuacji, gdy zakupiony przez nas towar trafia bezpośrednio do odbiorcy?
PYTANIE
Spółka prawa polskiego (z udziałem kapitału zagranicznego) dokonuje zakupu towarów od holenderskiej spółki powiązanej kapitałowo (wspólnik). Towar ten jest sprzedawany w imieniu polskiej spółki do odbiorców na terenie kraju, czyli do sklepów. Towar jest jednak wysyłany bezpośrednio z firmy holenderskiej do konkretnego sklepu. Polska spółka w ramach umów ze sklepami ma obowiązek odbioru towarów, które nie zostały sprzedane. Towar ten wraca czasowo do magazynu w Polsce, a następnie jest niszczony lub przesyłany z powrotem do spółki niemieckiej. Spółka polska nie prowadzi ewidencji magazynowej, ani nie rejestruje zniszczenia towaru. W przypadku zwrotów towarów do spółki holenderskiej, spółka ta wystawia odpowiednik naszej faktury korygującej, czyli zmniejsza sprzedaż.
Czy takie rozwiązanie jest dla spółki bezpieczne z punktu widzenia przepisów ustawy o rachunkowości?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX