Czy możliwe jest wprowadzenie do regulaminu wynagradzania zapisów o potrąceniach kosztów sprzątania mieszkania mieszkania służbowego?
PYTANIE
Pracodawca chce wprowadzić poniższy zapis do regulaminu. Nie wie jednak do którego regulaminu - do regulaminu pracy czy do regulaminu wynagradzania.
Czy taki zapis będzie zgodny z prawem?
"Pracownicy oddelegowani do pracy za granicę, a którym udostępniane jest lokum u klienta, mogą zostać obciążani kosztem sprzątania mieszkania. Taki koszt może pojawić się w przypadku, gdy właściciel zgłosi konieczność dodatkowego zadbania o czystość lokalu. Kwota potrącenia będzie ustalana raz w roku, w styczniu, zgodnie z aktualnymi warunkami rynkowymi. W 2021 r. kwota potrącenia wynosi PLN 140 za jeden dzień roboczy sprzątania".
Zmiana kwoty będzie w styczniu każdego roku.
Jaki zapis wprowadzić, aby pracodawca nie musiał co roku aneksować tego zapisu - czy wystarczy dopisać w informacji jak powyżej, że np. kwota potrącenia będzie wysyłana do wszystkich emailem albo będzie wywieszona na tablicy ogłoszeń w firmie?
Jak można uniknąć zmiany kwoty co roku?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX