Czy możliwe jest rozwiązanie polegające na zaliczeniu do kosztów podatkowych wartości elementów całkowicie zużytych oraz przyjęciu na stan magazynowy pozostałych elementów, które mogą być użyte jako części zamienne?
PYTANIE
Spółka prowadząca pełną księgowość chce zlikwidować nie w pełni zamortyzowany środek trwały zaliczony do grupy 6. Ponieważ składa się on z wielu elementów, chcemy niektóre z nich zachować jako części zamienne do innych urządzeń (jesteśmy w stanie wyliczyć aktualną wartość netto każdego elementu składającego się na ww środek trwały). Drobne elementy chcemy zlikwidować w całości z uwagi na stopień ich zużycia.
Czy możliwe jest rozwiązanie polegające na zaliczeniu do kosztów wartości elementów całkowicie zużytych oraz przyjęciu np. na stan magazynowy pozostałych elementów, które mogą być użyte jako części zamienne?
W przypadku tych elementów chcielibyśmy przyjąć je w wartości niższej od wartości księgowej netto, czyli powstałyby z tego tytułu koszty.
Czy będą to koszty uzyskania przychodu?
Czy taka operacja jest zgodna z przepisami podatkowymi i rachunkowymi?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX