Czy możliwe jest prowadzenie zajęć praktycznych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość?
PYTANIE
Uczniowi szkoły ponadpodstawowej, kształcącemu się na kierunku technik automatyk zostaje przyznane 12 godz. nauczania indywidualnego. W orzeczeniu brak zapisu o tym, że praktyczna nauka zawodu może być realizowana na terenie szkoły. Również ze wzgl. na stan zdrowia uczeń nie może realizować części praktycznej nauki zawodu na terenie szkoły (ręka i noga na wyciągu). Zajęcia praktyczne nie mogą być realizowane w domu ucznia ze względu na sprzęt i bazę maszynową potrzebną podczas zajęć praktycznych. W opinii nauczyciela uczącego zajęć praktycznych, nie można odstąpić od realizacji części treści zawartych w podstawie programowej dla zawodu w części dot. zajęć praktycznych, gdyż są istotne dla właściwego przygotowania ucznia do egzaminu zawodowego. Czy uczniowi można przyznać spośród 12 godzin nauczania indywidualnego np. 2 godz. zajęć praktycznych z zastrzeżeniem, że zostaną zrealizowane na terenie szkoły w późniejszym terminie, np. gdy stan zdrowia umożliwi częściową realizację zajęć w szkole (oczywiście przy założeniu, że lekarz wyda orzeczenie z zapisem o możliwości realizacji praktycznej nauki zawodu na terenie szkoły)? Jeżeli nie - jak pomóc uczniowi zrealizować treści zajęć praktycznych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX