Czy możliwe jest prowadzenie w urzędzie gminy oddzielnego dziennika korespondencji dla spraw załatwianych bezpośrednio w urzędzie stanu cywilnego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Wilk Jakub
Odpowiedzi udzielono: 8 czerwca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Temat: czynności kancelaryjne w jst powierzone dodatkowo kierownikowi USC.

Czy zgodne z przepisami prawa jest prowadzenie w urzędzie gminy oddzielnego dziennika korespondencji dla spraw załatwianych bezpośrednio w urzędzie stanu cywilnego?

Urząd stanu cywilnego jest wewnętrzną komórką organizacyjną urzędu (samodzielnym stanowiskiem) i znajduje się w tym samym budynku co urząd gminy, tyle że na parterze. Sprawy z zakresu USC, ewidencji ludności i dowodów osobistych załatwiane są przez kierownika USC, który przyjmuje bezpośrednio interesantów, np. osoby składają wniosek o wydanie dowodu osobistego. Będziemy zmieniać regulamin organizacyjny urzędu z 2006 r. i chcielibyśmy, jeśli przepisy prawa tego nie zabraniają dopisać rejestrowania korespondencji papierowej w urzędzie (prowadzenie dziennika korespondencyjnego) oprócz stanowiska do spraw organizacyjnych i kadr dodatkowo urzędowi stanu cywilnego (dla spraw bezpośrednio wpływających i załatwianych w USC).

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX