Czy możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy, jeżeli zamawiający w postanowieniach umowy nie przewidział takiej możliwości?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Szczęsny Daniel
Odpowiedzi udzielono: 12 sierpnia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pytanie dotyczy umowy zawartej w rezultacie dokonania przez zamawiającego w trybie podstawowym bez negocjacji zgodnie z ustawą z 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129) wyboru oferty. Umowa została zawarta na okres 30 dni. Kilka dnia przed jej upływem wykonawca wystąpił do zamawiającego o wydłużenie terminu realizacji o 13 dni, uzasadniając prośbę niespodziewanymi brakami kadrowymi, spowodowanymi zwolnieniami pracowników. Wykonawca napisał, że nie był w stanie przewidzieć tej sytuacji na etapie składania oferty i podpisywania umowy.

Czy zamawiający może się przychylić do takiej prośby?

Zamawiający nie przewidział zmiany terminu w postanowieniach umowy.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX