Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 23 kwietnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Klient zajmuję się organizacją różnego rodzaju szkoleń oraz wyjazdów turystycznych. W marcu miał zorganizować wyjazd szkoleniowy dla firmy X do Włoch. Ze względu na korononawirusa, firma X 3 dni przed wyjazdem odstąpiła od umowy. Klient nie chce im zwrócić 100% wpłaconych środków, bo sam poniósł koszty tej imprezy.

Czy mimo faktu, że wyjazd nie doszedł do skutku, klient powinien wystawić fakturę końcową i opodatkować zatrzymane zaliczki na takich zasadach, jakby doszło do wykonania usługi?

Czy może powinien wystawić faktury korygujące do zaliczek, a zatrzymane środki potraktować jako odszkodowanie/karę za odstąpienie od umowy?

Czy jeśli prawidłowy jest przypadek z karą/odszkodowaniem, to należy wystawić notę obciążeniową?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?