Czy miejsce pracy określone w umowie o pracę może obejmować oznaczony obszar?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 25 kwietnia 2023 r.
Autor odpowiedzi: Pietruszyńska Katarzyna
Odpowiedzi udzielono: 17 czerwca 2020 r.

PYTANIE

W jaki sposób określić miejsce świadczenia pracy w umowie o pracę w sytuacji, gdy pracownik wykonuje pracę głównie biurową w siedzibie pracodawcy i jednocześnie kilka razy w miesiącu wyjeżdża w teren w godzinach pracy w celu sprawdzenia realizacji inwestycji na terenie powiatu (są miesiące, w których wyjazdy występują nawet kilkanaście razy, ale są też takie w których wyjazd jest jeden)?

Czy prawidłowe byłoby wskazanie jako miejsca pracy w umowie o pracę terenu powiatu, czy należy określić jako miejsce pracy jedynie siedzibę pracodawcy, czy też zastosować zapis, że miejscem pracy jest siedziba pracodawcy oraz teren powiatu?

To pracownik jest zainteresowany rozszerzeniem miejsca świadczenia pracy na teren powiatu.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX