Czy miejsce pracy określone w umowie o pracę może obejmować dwie miejscowości?
PYTANIE
Firma X znajduje się na wsi, w której nie ma urzędów, banków, ani też innych instytucji.
Czy zawierając umowę o pracę z pracownikami biurowymi, którzy często muszą jechać do pobliskiego miasta (4 km) do banku, Urzędu Pracy lub Urzędu Skarbowego w celach służbowych można wpisać jako miejsce wykonywania pracy miejscowość stałego wykonywania pracy (siedziba firmy) oraz te, w których znajdują się te instytucje?
Pracodawca chciałby uniknąć wystawiania polecenia wyjazdu służbowego za każdym razem. Ponadto firma X zawrze ze spółką Y (spółka córka) umowę, z której będzie wynikało wzajemne wykonywanie pracy na rzecz tych Spółek (produkcja mebli). Firma Y znajduje się kilka kilometrów od firmy X. Pracownicy w razie potrzeby będą przesuwani do pracy w spółce Y i odwrotnie. Ich praca ma być wykonywana w ramach łączącego ich stosunku pracy w jednej z tych firm.
Czy w takim przypadku można jako miejsce wykonywania przez nich pracy wpisać im również te dwie miejscowości, w których znajdują się obie firmy?
Pracownicy nie będą wykonywać pracy na rzecz drugiej spółki w nadgodzinach tylko w podstawowym czasie pracy w ramach swojego zakresu obowiązków na polecenie przełożonego.
Co z kosztami uzyskania przychodu, jeżeli pracownik ma wpisane jako miejsce wykonywania pracy kilka miejscowości, a jedna z nich to jego miejsce zamieszkania?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX