Czy miasto przenosząc opłatę za zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji windy powinno wystawić fakturę i opodatkować opłatę za wydanie zezwolenia?
PYTANIE
Miasto, czynny podatnik podatku VAT, zleciło profesjonalnej firmie (również podatnikowi podatku VAT) instalację windy w budynku urzędu miasta. Dopuszczenie windy do użytkowania wiąże się z koniecznością posiadania stosownych zezwoleń wydanych przez dozór techniczny. Zgodnie z zawarta umową, koszty tego zezwolenia miał ponieść wykonawca windy, ale dozór techniczny (podatnik zwolniony z VAT) uważając, iż winda znajduje się w budynku urzędu, wystawił rachunek na miasto.
Czy miasto przenosząc opłatę (bez VAT) za zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji windy osobowej na innego VAT-owca powinien wystawić fakturę i opodatkować tę opłatę podatkiem VAT?
Czy "refakturowanie" kosztów powinno się odbyć na podstawie noty księgowej?
Czy obciążenie wykonawcy kosztami takiej opłaty stanowi świadczenie usług w rozumieniu ustawy o VAT?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX