Czy mapa ewidencyjna w postaci pliku pdf oraz wydruki wypisów z rejestru gruntów uzyskane przez wnioskodawcę w postaci elektronicznej, ale wydrukowane przez niego i dołączone w postaci papierowej spełniają wymagania?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Florkiewicz Ewa
Odpowiedzi udzielono: 17 października 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z art. 74 ust. 1 ustawy z 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko - dalej u.o.o.ś. do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy dołączyć m.in. poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a u.o.o.ś. zdanie drugie, a także wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej pozwalający na ustalenie stron postępowania (...). Wnioskodawca przedłożył mapę ewidencyjną w postaci pliku pdf zapisanego na elektronicznym nośniku (bez podpisu, pieczęci) oraz wydruki wypisów z rejestru gruntów podpisanych elektronicznie, tj. uzyskanych przez wnioskodawcę w postaci elektronicznej, ale wydrukowanych przez niego i dołączonych w postaci papierowej (bez możliwości weryfikacji przez organ podpisu elektronicznego).

Czy ww. dokumenty spełniają stawiane przed nimi wymogi formalne, czy też organ powinien wezwać wnioskodawcę do ich przedłożenia w postaci papierowej lub elektronicznej, odpowiadającej wymogom wynikającym z rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków, tj. w odniesieniu do postaci papierowej - ze złożonym na dokumentach własnoręcznym podpisem osoby reprezentującej organ oraz pieczęciami, znakiem sprawy, nazwą organu itd. lub elektronicznej - w postaci oryginalnie uzyskanych w starostwie powiatowym plików z mapą oraz wypisami z rejestru gruntów - w formie zapisu cyfrowego, z licencjami do nich, oznaczeniami identyfikującymi je jako objęte przedłożoną licencją (nr kancelaryjny, znak sprawy), z kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby reprezentującej organ albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej przez ten organ albo kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną urzędu obsługującego organ?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX