Czy likwidacja gimnazjum specjalnego przez wygaszenie z mocy prawa wymaga zawiadomienia rady gminy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Lesińska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 25 grudnia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Z dniem 01.09.2017 r. likwiduje się klasę I, a w latach następnych kolejne klasy dotychczasowego gimnazjum. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego prowadzącej dotychczasowe gimnazjum, w terminie do dnia 30 listopada 2019 r., w drodze uchwały, stwierdza zakończenie jego działalności. W latach szkolnych 2017/2018 i 2018/2019 do dotychczasowego gimnazjum, o którym mowa w ust. 1, stosuje się przepisy dotychczasowe. 4. Na rok szkolny 2017/2018 nie przeprowadza się postępowania rekrutacyjnego do klasy I dotychczasowego gimnazjum. Zgodnie z tym artykułem gimnazjum specjalne będzie likwidowane poprzez wygaszanie co zostało uwzględnione w planie sieci szkół. Z kolei art. 217 tejże ustawy w ust. 7 mówi, iż w przypadku zamiaru likwidacji dotychczasowego gimnazjum specjalnego prowadzonego przez powiat starosta jest obowiązany co najmniej 6 miesięcy przed terminem likwidacji zawiadomić o zamiarze likwidacji organ wykonawczy gminy, na obszarze której ma siedzibę ta szkoła. Jak art. 217 ma się w stosunku do art. 127? Czy stosując art. 127 należy również informować radę gminy o zamiarze likwidacji? Jeżeli tak to w którym roku?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX