Czy kwoty za opracowanie wniosku o dofinansowanie można potraktować jako koszty uzyskania przychodu jednorazowo w dacie wystawienia faktury?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 13 stycznia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka podjęła współpracę z firmą, która w jej imieniu opracowuje wniosek o dofinansowanie kupna instalacji fotowoltanicznej. Do końca stycznia wniosek o dofinansowanie zostanie złożony w stosownej instytucji. W grudniu 2016 r. firma ta wystawiła fakturę za opracowanie dokumentacji w wysokości 1.500 zł netto.

Czy kwoty za opracowania mogę potraktować jako koszty uzyskania przychodu jednorazowo w dacie wystawienia faktury czy też zakwalifikować jako inwestycja i rozliczyć w koszt poprzez odpisy amortyzacyjny?

Jeżeli potraktować tą fakturę jako wydatek inwestycyjny, to w przypadku nieotrzymania dofinansowania mam spisać kwotę 1.500 zł jako zaniechaną inwestycję i potraktować tą kwotę jako nie stanowiącą kosztu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX