Czy kwoty za opracowanie wniosku o dofinansowanie można potraktować jako koszty uzyskania przychodu jednorazowo w dacie wystawienia faktury?
PYTANIE
Spółka podjęła współpracę z firmą, która w jej imieniu opracowuje wniosek o dofinansowanie kupna instalacji fotowoltanicznej. Do końca stycznia wniosek o dofinansowanie zostanie złożony w stosownej instytucji. W grudniu 2016 r. firma ta wystawiła fakturę za opracowanie dokumentacji w wysokości 1.500 zł netto.
Czy kwoty za opracowania mogę potraktować jako koszty uzyskania przychodu jednorazowo w dacie wystawienia faktury czy też zakwalifikować jako inwestycja i rozliczyć w koszt poprzez odpisy amortyzacyjny?
Jeżeli potraktować tą fakturę jako wydatek inwestycyjny, to w przypadku nieotrzymania dofinansowania mam spisać kwotę 1.500 zł jako zaniechaną inwestycję i potraktować tą kwotę jako nie stanowiącą kosztu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX