Czy księgowa z biura rachunkowego może podpisywać formularze RMUA wystawiane pracownikom klienta?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 2 marca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Biuro rachunkowe wylicza za pracowników klienta składki ZUS, zgłasza pracowników do ZUS, wylicza wynagrodzenia.
Czy księgowa z biura może podpisać roczne RMUA dla pracowników klienta czy powinien to zrobić podatnik (właściciel lub członek zarządu spółki), czyli osoba z która jest upoważniona do podpisywania umów z pracownikami w danym podmiocie?
Czy w razie konieczności udowodnienia okresów ubezpieczenia (na co dowodem może być RMUA dla pracownika) RMUA podpisane przez osobę naliczającą płace i ZUS nie będzie wystarczającym dokumentem honorowanym przez zus?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX