Czy koszty związane z uruchomieniem nowej działalności należy aktywować do czasu pojawienia się pierwszej faktury sprzedaży z nowej działalności?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Mikulska Dorota
Odpowiedzi udzielono: 2 czerwca 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy spółką z o.o. o charakterze handlowo-produkcyjnym. Obecnie jesteśmy na etapie przejmowania z siostrzanej, zagranicznej spółki nowego dla nas rodzaju działalności, mianowicie montażu pewnych elementów. Ponosimy teraz pewne koszty związane z przejmowaną działalnością (delegacje, szkolenia, tłumaczenia, ale także robocizna naszych pracowników), natomiast przychody z tego tytułu będziemy generować w przyszłości, najwcześniej za kilka miesięcy.

Jak to się ma do zasady memoriałowej - czy tego typu wydatki możemy księgować bezpośrednio w koszty, czy też powinny być one zawieszone na jakimkolwiek koncie KG do czasu pojawienia się pierwszej faktury sprzedaży z nowej działalności?

Jeśli powinniśmy zatrzymać tego typu koszty np. na RMK, to w jaki sposób należy je aktywować w przyszłości?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX