Czy koszty związane z realizacją programu lojalnościowego można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
PYTANIE
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług gastronomicznych ma zamiar realizować program lojalnościowy dla swoich klientów. Istota tego programu polegałaby na przekazaniu nabywcom kart stałego klienta. Każdy zakup danego klienta byłyby oznaczony na karcie pieczątką, szósty zakup byłby darmowy (6 posiłek gratis).
Czy koszty związane z realizacją przedmiotowego programu stanowią koszt uzyskania przychodu?
Czy prowadząc księgowość w formie książki przychodów i rozchodów należy dokonywać przeksięgowania równowartości materiałów zużytych na gratisy z pozycji kolumny 10 PKPiR do kolumny 13?
Czy w momencie przekazania gratisu należy rozpoznać przychód z tego tytułu w podatku dochodowym?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX