Czy koszty z tytułu prowizji należy zaksięgować na poszczególne miesiące, czy można zaksięgować jednorazowo w dniu pobrania prowizji przez bank?
PYTANIE
Spółka podpisała umowę kredytową w listopadzie 2017 roku. Umowa kredytowa zawarta jest na 12 miesięcy. Z umowy wynika, że prowizja za rozpatrzenie wniosku kredytowego będzie płacona w dwóch ratach. Pierwsza rata została pobrana z rachunku bankowego w listopadzie tego roku druga część prowizji będzie pobrana w kwietniu roku następnego. Czy spółka powinna w dniu zawarcia umowy zaksięgować prowizje jako zobowiązanie w stosunku do banku wynikające z umowy kredytowej (100 %), czy powinna ująć w księgach zobowiązanie w momencie wymagalności, czyli pierwszy zapis w listopadzie (moment pobrania pierwszej raty) natomiast drugi zapis w kwietniu 2018 roku.
Czy koszty z tytułu prowizji za rozpatrzenie wniosku należy zaksięgować na poszczególne miesiące, czy można zaksięgować jednorazowo w dniu pobrania prowizji przez bank w momencie udzielenia kredytu (listopad 2017)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX