Czy koszty reklamy stanowią koszty bezpośrednie?
PYTANIE
Spółka, czynny podatnik VAT, prowadzi działalność deweloperską. W ramach akcji promocyjnej zakupiła wycieraczki z logo firmy/inwestycji, które zostaną przekazane klientom wraz z przekazaniem zakupionych lokali mieszkalnych. Wycieraczki zostały zakupione w 2019 r. o wartości nie przekraczającej ok. 60 zł za sztukę i stanowią one w spółce koszty reklamy zaksięgowane w kosztach zarządu (koszty pośrednie). Natomiast podpisanie aktów przenoszących własność lokali mieszkalnych nastąpi w 2020 r. i latach kolejnych. Z tytułu przekazania prezentu o małej wartości do 100 zł będzie prowadzona ewidencja prezentów.
Czy koszt zakupu wycieraczek w spółce będzie stanowił koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych w 2019 r., jako koszt pośredni, czy dopiero z chwilą przeniesienia własności lokalu mieszkalnego klientom?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX