Czy koszty poniesione po przyjęciu do użytkowania licencji powinny zostać ujęte jednorazowo w kosztach w miesiącu otrzymania faktury?
PYTANIE
Spółka w czerwcu 2023 r. rozpoczęła pracę na nowym oprogramowaniu. Nakłady poniesione na licencję zostały przyjęte do wartości niematerialnych i prawnych i podlegają amortyzacji. Jednakże spółka ciągle jest na etapie wdrażania i integracji z innymi systemami. W lipcu otrzymaliśmy fakturę na kwotę 30 tys. zł za integrację nowego systemu z systemem zewnętrznym do obsługi wyników badań. Dodatkowo po zakończeniu wszystkich prac nad dostosowaniem programu do potrzeb jednostki spółka otrzyma odrębną fakturę za wdrożenie.
Czy koszty poniesione po przyjęciu do użytkowania licencji powinny zostać ujęte jednorazowo w kosztach w miesiącu otrzymania faktury czy mogą zostać potraktowane jako wartość niematerialna i prawna i podlegać amortyzacji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX