Czy koszty podatku od nieruchomości, koszty księgowości, koszty wieczystego użytkowania i koszty dzierżawy gruntu mogą być kosztem inwestycji?
PYTANIE
Czy koszty podatku od nieruchomości, koszty księgowości, koszty wieczystego użytkowania i koszty dzierżawy gruntu mogą być kosztem inwestycji?
Firma chce budować budynek przemysłowy na dzierżawionym gruncie. Od momentu powstania spółka ponosi tylko koszty związane z inwestycją i ponoszone w celu jej realizacji. Od dwóch lat nie ma żadnej sprzedaży. Do tej pory koszty, które wymieniłam wyżej traktujemy jak koszty bieżące, a koszty związane bezpośrednio z inwestycją są księgowane na "środkach trwałych w budowie".
Czy powinniśmy wszystkie koszty spółki uznać za koszty związane z inwestycją i księgować na koncie środki trwałe w budowie?
Czy można wszystkie koszty traktować jako koszt inwestycji, jeżeli odpowiednio zmienimy plan kont i tak zapiszemy w polityce?
Czy poprawne jest również księgowanie tak jak do tej pory robiliśmy, czyli część kosztów wymienionych stanowi koszty bieżące?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX