Czy koszty opłat urzędowych (skarbowych, notarialnych, sądowych, itp.) mogą być rozliczane odrębnie bez podatku VAT?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 19 lutego 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka partnerska, świadcząca usługi prawne prowadzi ewidencję na księgach handlowych. Spółka ponosi różne koszty w imieniu swoich klientów (np. opłaty skarbowe, notarialne, kserokopie/archiwizacja dokumentów, noclegi, itp), które później refakturuje. Czy refakturowane koszty powinny mieć stawkę VAT sprzedaży zbieżną ze stawką VAT zakupu kosztu? Jakie warunki powinny być spełnione, aby potraktować refakturę jako usługę kompleksową do usługi głównej? Czy refaktura powinna być rozliczona w tej samej deklaracji VAT co zakup kosztu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX