Czy koszty obsługi, opłata manipulacyjna, dodatek paliwowy, koszty przechowania i opłata portowa zwiększą podstawę opodatkowania z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Artur
Odpowiedzi udzielono: 9 lipca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podatnik dokonał zakupu pojazdu z USA, towar został dopuszczony do obrotu w Holandii, tam też zewnętrzna firma w imieniu klienta dokonała zapłaty należności celnych i innych, na tę okoliczność nabywca (firma polska) otrzymała fakturę od firmy holenderskiej z adnotacją odwrotnego obciążenia z wyszczególnieniem kwot jakie poniosła przy dopuszczeniu towaru do obrotu: 1. Opłata manipulacyjna 2. Koszty obsługi 3. Dodatek paliwowy 4. Cło 5. Przechowywanie 6. Opłaty portowe. Z informacji płynących od klienta firma, o której mowa wyżej nie jest przedstawicielem fiskalnym, nabywca (polska firma) dokonała nietransakcyjnego WNT z terytorium NL do PL, w związku z tym powstaje pytanie czy ww. koszty wynikające z faktury powinny zostać wszystkie ujęte w podstawie WNT?

Czy należy osobno rozliczyć tę fakturę jako import usług, a osobno nabycie (przemieszczenie) auta jako WNT?

Kogo należy wykazać w pliku JPK przy nietransakcyjnym VAT skoro nie ma przedstawiciela fiskalnego, a polska spółka nie jest zarejestrowana do VAT w Holandii?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX