PYTANIE
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, w ramach działalności planuję uzyskiwać przychody z 3 źródeł.
1. Budowy domów i lokali z zamiarem wynajmu.
2. Zarządzania i administrowania wynajmowanymi lokalami.
3. Budowy domów i lokali na sprzedaż.
Chcemy prowadzić pełna księgowość tylko na kontach zespołu"4".
Jak powinniśmy to robić?
Czy w przypadku budowy lokali na sprzedaż powinniśmy w ramach kont zespołu 4 prowadzić odpowiednie analityki np. 401 Zużycie materiałów - do kosztu wytworzenia?
Czy koszty w trakcie miesiąca powinniśmy księgować rodzajowo, a potem na koniec miesiąca przenieść zapisem: Wn konto 603 Produkcja w toku, Ma konto 490, i tak co miesiąc aż do ukończenia budowy a potem przeksięgowuje konto 603 na konto 601 Wyroby gotowe?
Czy koszty budowy nieruchomości na wynajem ujmuję na koncie 080 Środki trwałe w budowie a po ukończeniu przeksięgowuje do środków trwałych i amortyzuję?
Czy muszę prowadzić rozbudowane analityki na kontach "4" do każdego przedsięwzięcia oddzielnie?
ODPOWIEDŹ
Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?