Czy korekty związane z błędnie wystawionym fakturami można rozliczać na bieżąco?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Styczyński Rafał
Odpowiedzi udzielono: 18 grudnia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Ubezpieczyliśmy należności w firmie Euler Hermes. Klient nie zapłacił nam 111.681,60 euro. Zgłosiliśmy to do ubezpieczyciela, po jego działaniach klient zapłacił nam naszą należność w pełnej wysokości. Dnia 28.11.2018 r. ubezpieczyciel o NIP DE263979246 wystawił nam fakturę za usługę "commission collected" w wysokości 25% zapłaconej przez klienta kwoty (27.920,40 euro). Ponieważ z polisy wynika 10% zwróciliśmy się do Euler Hermes o wyjaśnienie. W odpowiedzi otrzymaliśmy pismo od Euler Hermes o NIP DE815517982 uznające nas na 90% kwoty z faktury za usługę. Pieniądze wpłynęły do nas 12.12.2018 r. Nasz rok fiskalny to 1.12.2017 r.-30.11.2018 r.

Jak rozliczyć podatek dochodowy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX