Czy kontrahent powinien wystawić fakturę korygującą, jeśli nie ma podstawy do obciążenia spółki opłatami za wycofanie towaru ze sprzedaży?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jabłoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 3 sierpnia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka współpracuje z klientem sieciowym na podstawie umowy. Jest to sprzedaż produktów sezonowa (nasiona, cebule kwiatowe). W trakcie roku miała miejsce kontrola inspekcji nasiennej, za wycofanie ze sprzedaży niekiełkujących nasion (decyzja inspekcji nasiennej) spółka została obciążona fakturą. Wycofana została partia nasion z całej sieci (wszystkich sklepów), mimo, że nie było takiej potrzeby – niekiełkujące nasiona wycofane powinny być ze sklepu, w którym fakt niekiełkowania stwierdzono. Opłata nie była to wcześniej uzgodniona, nie reguluje tego również umowa. Umowa dopuszcza możliwość potrącania przez klienta kwot mu należnych z bieżących rozrachunków.

Czy spółka powinna traktować fakturę jako "pustą"?

Czy spółka powinna fakturę odesłać z adnotacją, że jest niezgodna z umową?

Czy spółka powinna zatrzymać fakturę i wnioskować o korektę?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX